Sunday 13 May 2012

Pulau Langkawi - Hari Kedua (Part I)

Hari ni adalah hari kedua umi dan keluarga berada di Pulau Langkawi.Kami datang tanpa ada agenda yang tertentu pun.Memang saja nak bercuti dan pusing2 mengelilingi pulau je ( Walaupun tidak sepenuhnya ).

Umi yang excited sangat nak pergi pada hari ini sebab nak naik kereta kabel yang kononnya antara yang terhebat di Asia Tenggara.Pepagi lagi dah keluar dari tempat penginapan untuk ke Gunung Macincang .Usai habis sarapan pagi , kami pun bergerak.Dalam pukul 10 lebih gitu..Tapi hati rasa macam tak sedap pulak sebab cuaca pagi tu agak mendung..

Elok sahaja kami bergerak ke sana , hujan rintik2 mula turun.Dari kaki bukit sampai nak sampai ke atas.Di atas hujan mulai turun lebat..tapi hati ni kuat nak pergi jugak ke stesyen kereta kabel.Sesampai je di pintu masuk , ehmmmm...apa yang umi rasa betul2 terjadi..Kain rentang besar2 tulis stesyen kereta kabel 'under yearly maintenance'....Adushhhhh.....memang umi tensen giler..

Terpaksa la copy imej dari google jek...huhuhu

Kalau lah umi dapat naik kereta kabel ni..( dalam angan2 jek..)
Dah la memang tujuan utama datang ke Pulau Langkawi semata - mata nak naik kereta kabel jek....akhirnya kami sekeluarga turun lah semula ke pekan Kuah dengan 1001 rasa kecewa...ahaks....

So dek kerana hujan yang lebat tadi, kami pun turun ke Pekan Kuah.Tukar destinasi.Pelan berikutnya ialah ke Makam Mahsuri.Dekat je dengan tempat penginapan kami di Pondok Tok Senik.Sebaik kami sampai cuaca cerah la plak...panas terik,sempat la kami masuk tengok ke Makam Mahsuri dan juga sedikit perkampungan beliau di mana rumah-rumah asal masih lagi dijaga rapi.Ini termasuklah buaian dalam rumah mahsuri.Sempat juga anak-anak umi bergambar di sini.

Pintu masuk ke Kota Mahsuri

Buaian tinggalan Mahsuri.Sempat lagi mereka ni berposing...
Ni makam Mahsuri yang sempat kami jengah.